fotorabarbar na Facebooku

czwartek, 29 stycznia 2015

Krapina i neandertalczycy :)

   Krapina to niewielkie miasteczko położone ok. 60 km na północ od Zagrzebia. Przywitało i pożegnało mnie mgłą. Położenie miasta wśród wzgórz Zagorje czyni je bardzo malowniczym. Swoim ulubionym zwyczajem zaczęłam zwiedzać bez mapy i jakichkolwiek informacji o mieście :)

I tak szwendając się, trafiłam na ulicę Starogradską,



...która poprowadziła mnie na wzgórze zamkowe, z którego rozciągał się ładny widok na miasto.



Zamek zachował się w postaci częściowo zrekonstruowanych murów obronnych oraz budynku mieszkalnego, będącego 
w remoncie. Z innego wzgórza prezentował się tak:


W mieście znajduje się kilka kościołów, położonych na niewielkich wzgórzach. Bez szału :)







Za kościołem Franciszkanów, poszłam dalej w górę i trafiłam do...lasu :)




Po tych górskich wędrówkach, zeszłam do miasta, które prezentuje się mniej więcej tak:



Ale chyba największą trakcją Krapiny, jest Muzeum Neandertalczyka (link) z nowoczesną, multimedialną wystawą o ewolucji, powstaniu życia na ziemi, a przede wszystkim o Homo sapiens neanderthalensis. Dlaczego akurat o nim? Gdyż w pobliżu miasta, na wzgórzu Hušnjak, odkryto pozostałości szkieletów neandertalczyków. Odkrycia dokonał Dragutin Gorjanović-Kramberger w 1899 r.








Bardzo wczułam się w życie tychże istot :)





the end

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz